Saturday, April 9, 2011

Yes Mr. Presiden! - Mr. Jason Kok

Assalamualaikum,

AlhamdulilLah, hari ni aku telah berjaya hadiri kursus Start-It-Right (SIR) di HQ Kenshido International di Sunway Damansara.Kursus mula jam 9 pagi dan selesai jam 6 petang. Mula2 dah tak rasa nak pergi sebab dah dekat sangat dengan exam, tapi difikirkan balik ilmu yang akan dapat, dikongsi dan pentingnya untuk rakaniaga, aku gagahkan jugak diri untuk pergi. Lagi pun dah register lebih 2 bulan yang lalu.


Total participants are approximately 150 person. Aku bertemu rakaniaga seperjuangan dari rangkaian aku - Dr. Fairuz (dari kumpulan Muar) dan Ustaz Bakhtiar (kumpulan Penang) serta Cikgu Rahimah beserta 3 lagi rakaniaga dari Kumpulan Kuala Pilah. Aku tak tahu pun yang diaorang ada datang kursus SIR ni. Aku duduk seat depan sekali, betul2 depan Mr. Presiden, Mr. Jason Kok. Hebat!


Banyak ilmu baru yang kami belajar hari ni. Dari sejarah syarikat Kenshido, produk baru Score A - Pendidikan Islam, Bahasa Arab dan Pendidikan Pra-sekolah yang akan dilancarkan hujung tahun ni (2011) serta 'The Common Pitfalls in Business' dan 'The Art of Sponsoring'. Presiden Kenshido International, Mr. Jasok Kok memang kelakor dan mencuit hati. Talk dia yang panjang pun terasa sekejap aja, ada saja celoteh dan cerita pendek (cerpen katanya...). Dah la cakap mix - English campur Bahasa Melayu loghat Mandarin hehehe. Memang beliau hebat!


Lepas ni, bisnes kena put aside for a while. Kena betul2 concentrate on the study....focus on the final exam...another 8 days left.

Study Smart, Pray Hard!

2 comments:

  1. Someone who idolizes Jason Kok the con man must either blind, deaf, dumb, stupid or a combination or any of these. Melayu bodoh senang kena tipu dengan kaum lain yang menjual harapan dan pembohongan

    ReplyDelete