Monday, March 30, 2015

Sidin Cafe, Temerloh, Pahang - My Review

Assalamualaikum,

Korang pernah tak datang Temerloh? Temerloh di memang terkenal dengan masakan Patin Tempoyak Kalau nak pekena Patin Tempoyak atau Patin Goreng, boleh pergi Restoren GoBang Maju atau Restoren Patin Koi. Tapi kali ni saya tak mau cerita pasal Patin. Saya nak cerita pasal satu restoren baru kat Bandar Temerloh ni... SIDIN CAFE. Kalau mari ke Temerloh ni, korang mesti makan kat sini, HIGHLY RECOMENDED!

Sidin Cafe di letaknya di kawasan pembangunan baru Dynatown, 2 minit aje dari roundabout Temerloh. Ia berada di tingkat 1, belakang bangunan kedai yang ada kedai PappaRich dan Ben Salem Bokk Store tu. Berkonsepkan Outback, teringat zaman saya masa belajar kat New Zealand dulu. Banyak jugak restoren yang berkonsep macam ni. Memang best!

Ruang depan Sidin Cafe
Makanan dan minuman memang best-best dan banyak pilihan. Majoritinya Western Food. Cara masakan dan presentation makanan pun tip-top. Ni saya share beberapa menu yang saya sempat snap hari tu...

Anak-anak saya paling suka Cheesy Nachos ni. Kalau dah makan sekali, pasti datang lagi, Guaranteed! 


Daging bakar yang paling bawah ni pun saya dah try. Best!

Hmmm... saya sempat jugak snap harga makanan dan minuman kat sini. Saya rasa berpatutan dah. Ni harga minggu lepas, kalau minggu depan harga naik, saya tak bertanggungjawab heee











Cuba teka ni air apa? Haa... ni air Coco Lava. Nampak tak lava yang meleleh keluar tu? Memang tangkap leleh punya... hehe

Spagetti Cabonara...licin saya bedal malam tu...



Grille Checken Chop, yummy!


Ni Cheesy Nachos yang saya cakap tadi tu...ni WAJIB try tau!

Grille Lamb...very tasty!



Okay...cukup tak untuk buat korang semua terliur? hehe... Oh yer, lupa plak nak bagitau, restoren ni bukak petang ke malam aje, lepas jam 6 petang. Kalau datang tengahari memang tutup la jawabnya. nanti datang tau Sidin Cafe ni. Kalau tak try memang rugi.

Bye, wassalam :)

No comments:

Post a Comment