Wednesday, November 21, 2012

Selamat kembali ke tanahair!

Assalamualaikum semua :)

Lama betul tak update blog saya ni. baru aje kembali dari Tanah Suci Mekah dan Madinah kerana mengerjakan ibadah haji pada 4 Oktober hingga 17 November lalu. Jet lag pun masih terasa. Terima kasih kepada yang mendoakan keselamatan saya dan isteri sepanjang perjalanan kami. JazakumulLahu kathiran.

Banyak perkara yang nak saya kongsikan dengan pembaca semua. Pengalaman2 saya dapat masa di sana, pertemuan yg tidak dirancang dengan Prof. Kamil (penulis buku Travelog Haji dan Travelog Dakwah) di Masjid Nabawi dan juga tips2 yang saya rasa amat beguna bagi sahabat2 yang nak ke kota suci nanti.

Namun sekarang ni, perhatian lebih kepada serangan negara haram Israel dan juga penderitaaan rakyat Palestin di Gaza. Tidak terasa nak berkongsi mengenai perkara2 lain.

InsyaAllah, saya akan kongsikan juga cerita2 dan tips2 tu nanti yer...

4 comments:

  1. SElamat kembali ke tanah air. Hrapa saya dapat baca diary perjalanan n tips ke sana, siapa yang tak teringin ke sana kaann...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih 'Semut Senyum'. InsyaAllah, saya akan kongsikan nanti dlm entry2 seterusnya. Sama2 kita berdoa, kami pun berhajat nak ke sana lagi nanti, in syaa Allah

      Delete
  2. Salam haji,

    selamat kembali ke tanah air. Semoga saya juga di beri peluang untk menunaikan ibadah haji di usia muda. Saya suka roll blog Prof Kamil, tapi tidak berpeluang bertemu beliau sewaktu umrah yg lepas kerana saya mengenali beliau selepas berada di Malaysia. Hope akan bertemu secara 4 mata dengan beliau kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Semoga diberi kekuatan utk mengekalkan kemabruran haji, aamiin. InsyaAllah, nanti pasti akan diketemukan dgn beliau satu hari nanti :)

      Delete