Friday, October 24, 2014

Harga Sepasang Kasut


Hari ini hati berbunga-bunga. Betapa seronoknya hati apabila melihat betapa bermurah-hatinya setiap pegawai perubatan (MO) dan pegawai perubatan siswazah (HO) di Jabatan Ortopedik HOSHAS menderma bagi membeli sepasang kasut istimewa. Kasut ini dikenali sebagai Dennis Brown (DB) Shoe yang digunakan khusus bagi kanak-kanak yang menghidap CTEV (Congenital Talipes Equino Varus).

Ia bukannya murah kawan-kawan. Mungkin bagi sebahagian daripada kita RM350 adalah jumlah yang kecil, namun bagi ibubapa pesakit kami ini, ia adalah jumlah yang teramat besar. Tiada wang simpanan. Kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.

"Saya nak kena balik menoreh dulu...."Hancur luluh hati kami mendengar kata-kata yang keluar dari mulut si bapa apabila kami mengatakan kasut ini amat penting bagi membetulkan kaki anaknya yang bengkok.

Melihatkan senyuman yang terukit pada wajah Sang Bapa dan anaknya adalah perasaan yang tidak dapat ku gambarkan. Kepuasan.

Tahniah buat anak-anak didik ku terutamanya Dr. Aizat Ijat Azfar. Tahniah atas kemurah hati dan juga tahniah atas keprihatinan kalian. Semoga Allah membalas dengan ganjaran belipat kali ganda, aamiin. We are creating a better world for everybody insyaALlah.


Gambar: Dennis Brown Shoe (https://www.healthstorecy.com)

1 comment:

  1. Assalamu'alaikum doktor. Bagaimanakah cara utk derma tabung pesakit?

    ReplyDelete