Monday, July 15, 2013

Aku dilantik menjadi EXCO Terengganu!

4 Ramadhan 1434H (Sabtu 13/7/2013)
 
Suara 1: Dato', Dato' diminta hadir ke Istana Maziah esok.

Aku: Apa urusan saya nak kena ke istana.

Suara 1: Dato' dilantik sebagai EXCO kerajaan Negeri yang baru. Dato' Ahmad Said dah serah nama Dato' kepada Tuanku Sultan.

Aku: Esok ke majlis tu? Tak sempat saya nak uruskan banyak perkara kat pejabat saya ni.

Suara 1: Dato', PA Dato' akan uruskan semua perkara tu.

 
Hati ini sudah berbunga-bunga. Tak sabar nak bgtau Aboh mengenai perkara ni. "Mesti Aboh happy". Ada juga anak yg mengikut jejak langkah Aboh.

Suara 2: "Din, bangun! Sahur, dah pukul 5 ni! (Terngiang-ngiang suara Ma mengejutkan aku bangun bersahur).
 
Rupa-rupanya aku bermimpi dilantik menjadi EXCO Kerajaan Negeri Terengganu. Hebat betul mimpi aku kali ni... Siap dah jadi Dato' dan ada PA sendiri untuk uruskan upacara angkat sumpah tu hahaha! 
LOL

2 comments: